27 Mayıs 2012 Pazar

Mourinho Beşiktaş’tan Kovulur mu?



Jose Mourinho’nun Fatih Altaylı’ya yaptığı açıklamalardan dikkatimi çeken bir bölüm oldu. Borçlar bir tarafa Fikret Orman’ın düzeltmesi gereken bir imaj ve son 10 yılda çöreklenen taraftar düşünce yapısı var. Futbolu herkesten ve herşeyden çok iyi bilmemiz dünyanın en iyi teknik direktörünün dahi gözünü korkutmuş:

-Beşiktaş’a gelir misin?
Mourinho “Hayır” anlamında elini salladı.

-Gelmem. Real Madrid’in üç eski teknik direktörü Toshack, Del Bosque ve Schuster Beşiktaş’a geldi, üçü de kovuldu. Dördüncü olmak istemem.

Yakup Sabri İNANKUR

5 yorum:

  1. Yakup Abi, sence takimin basina kim geçmeli ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son 20 yılda (ki Lucescu dönemi de dahil) en heyecanlandığım, en beğendiğim Beşiktaş, Rasim Kara'nın takımıydı. Mevzu bahis adaylar arasında Mehmet Özdilek mevcut takım için en ideal olanı. Benim gönlümde ise her zaman Van Gaal vardır. Ancak bunlar önemli değil. Çünkü Mourinho dahi gelse 6 ay içinde yıpratacak ve gönderecek bir taraftar yapısına sahibiz. Tigana, Del Bosque, Schuster, Ertuğrul Sağlam, Mustafa Denizli, Carlos Carvalhal...Hepsi de değerli ve başarılı teknik direktörlerdi. Neden gittiler? Yönetim zaafiyeti mi? Yoksa futbolu bilmedikleri ve yetersiz olduklar için mi? Peki bu (kesinlikle katılmadığım) son kanaatin sahibi kimlerdi?

      Yeni sezon için kimin geleceği önemli değil aslında. Zihniyet kaldığı sürece herkes gider.

      Sil
    2. Orasi zaten öyle Abi. Türkiye'de sabirli davransalardi, futbol gerilemez, ilerlerdi...

      Ben sadece senin gönlünde kim var onu bilmek istedim. Benim aklim baya karisik :) Yabanci bir hoca getirip çok iyi futbol oynamamizi istiyordum ve özellikle kulübü bir sistem içine oturtacak bir adam istiyordum ama Türkiye'de çok büyük zarar ediyorsun yabanciyla. Yine de insallah gençleri oynatacak, scout ekibiyle çalisacak bir yabanci gelir. Sonra dedim ki bu takimi anca Büyük Mustafa düzeltir. Ama O'nun da gençleri harcayagindan korkuyorum. Sonra dedim en iyisi Riza gelsin. Benim için en iyisi Riza'nin gelip Muhammed'in, Atinç'in ilk 11'de baslayip yedeklerimizin Erkut,Hasan gibi çocuklarin olmasi.

      Gençlerin artik önlerini açmamiz sart. Muhammed'in bu sene kesin oynamasi gerekiyor. Geçen sene kiraya verselerdi olurdu ama bu sene artik Besiktas'in oyuncusu olmali. Atinç'in Egemen gibi bir sansi var. Egemen 1,5 kisilik oynuyor. Genç bir stoper için olabilecek en iyi partner Egemen benim için. Diyorum ki 2-3 yil Ersan-Egemen oynasa (Ersan insallah kamptan sonra iyilesir), sonra ki 3-4 yil Ersan-Atinç oynasa ve bu böyle bir "gelenek"/sistem olarak oturtulsa.

      Riza'nin yanina (veya Sifo madem ki sen onu istiyorsun :)) eski yabanci oyuncularimizin scout ekibi olarak denenmesi gerektigini düsünüyorum.

      Bu düsünce büyük ihtimalle haftaya yine degisir... :)

      Sil
    3. Eskiden Beşiktaş gelenekleri / sistemi böyleydi. Aynı anlattığın gibi, usta-çırak ilişkisiyle geleceğin enerjisi, geçmişin birikimi yenilmez bir karışım oluşturuyordu. Doğrusu da budur.

      Çalımbay'ı istemiyorum çünkü fazlasıyla savunma oynatıyor. Şu 8 yıllık dönemde gönderilmeyi en hakeden hocaydı Rıza. Bundesliga tarihinin en önemli golcülerinden biri geldi; Ailton. Rıza Hoca hava toplarıyla gitmeye çalıştı rakip kaleye. Üstelik Carew'i gönderip yerine 1.72'lik Ailton'u alması ve böyle oynaması daha fenaydı.

      Benim gönlümde Beşiktaşlı olmayan bir teknik direktör var ki ismi hiç geçmedi. O da Ersun Yanal. İllâ ki yerli olacaksa Rasim Kara, Mehmet Özdilek ya da Ersun Yanal eldeki takım için uygun. Başka bir hocayla, başka bir kadro kurmak zorunda kalırız.

      Sil
    4. Hayirlisi diyelim ve bekleyelim. Bugün yarin belli olur herhalde. Yani Insallah. Sezon öncesi bir hoca bulsak iyi olur sonuçta :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...